
Betala
-
Vilka betalningsmetoder kan jag använda?
Hos Salontotal.se strävar vi efter att erbjuda en enkel och smidig betalningsprocess. Därför erbjuder vi ett brett utbud av betalningsmetoder. Du kan välja mellan följande alternativ:
- Klarna (Betala senare): Ta emot din beställning först och betala senare. Ger dig lite extra tid och flexibilitet.
- PayPal: Säker och enkel onlinebetalning. Använd ditt PayPal-konto eller koppla det till ditt bankkonto eller kreditkort.
- Kreditkort: Vi accepterar Visa, MasterCard och American Express. Praktiskt om du föredrar att betala med kreditkort.
- Trustly: Betala med din egen bank via Trustly.
- Apple Pay: Betala snabbt och säkert med din iPhone, iPad eller Apple Watch. Tillgängligt för Apple-användare.
-
Vad är statusen för min återbetalning?
På Salontotal gör vi vårt bästa för att hantera återbetalningar så snabbt som möjligt. Vanligtvis återbetalas pengarna inom 7 arbetsdagar efter mottagandet av den returnerade varan. Vi använder samma betalningsmetod som användes vid din ursprungliga beställning. Det är bra att veta att vårt kundtjänstteam inte omedelbart kan se statusen för din återbetalning. Detta beror på att behandlingen av återbetalningar beror på banken och externa processer. Därför har vår personal inte direkt tillgång till status för individuella återbetalningar. Vi förstår att väntan på din återbetalning kan vara irriterande, men vi gör vårt bästa för att göra denna process så smidig som möjligt. Har du fortfarande inte fått något efter 7 arbetsdagar och tvivlar på statusen? Vänligen kontakta din bank. De kan ofta berätta mer om var dina pengar exakt finns.
-
Hur snabbt får jag återbetalning efter att jag har returnerat?
Vi förstår att du vill få tillbaka dina pengar snabbt efter att ha returnerat en produkt. Därför gör vi allt vi kan för att göra processen så smidig som möjligt. På Salontotal strävar vi efter att behandla återbetalningar inom 7 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur. När vi har mottagit och kontrollerat ditt paket överför vi beloppet till den betalningsmetod du använde när du gjorde köpet. -
Min betalning misslyckades.
Vad gör jag nu? Misslyckades din betalning? Ingen fara, det händer ibland. Lyckligtvis finns det en enkel lösning. Kontakta vår kundtjänst och be om en ny betalningslänk. De hjälper dig gärna så att du kan slutföra betalningen snabbt. -
När måste jag betala för leveransen?
För beställningar under 390 kr tar vi ut en leveransavgift.
Destination Kostnader Fri från Belgien 66,50 kr 390,00 kr Bulgarien 100,00 kr 840,00 kr Danmark 72,50 kr 390,00 kr Estland 94,95 kr 840,00 kr Finland 100,00 kr 840,00 kr Frankrike 66,50 kr 390,00 kr Grekland 112,25 kr 840,00 kr Irland 112,25 kr 840,00 kr Italien 88,95 kr 840,00 kr Kroatien 152,00 kr 1 557,00 kr Lettland 94,95 kr 840,00 kr Liechtenstein 120,00 kr 1 200,00 kr Litauen 94,95 kr 840,00 kr Luxemburg 72,50 kr 390,00 kr Monaco 68,00 kr 365,00 kr Nederländerna 55,50 kr 390,00 kr Polen 55,50 kr 390,00 kr Portugal 94,95 kr 840,00 kr Rumänien 112,25 kr 840,00 kr Schweiz 120,00 kr 1 200,00 kr Slovakien 88,95 kr 840,00 kr Slovenien 100,00 kr 840,00 kr Spanien 77,95 kr 840,00 kr Storbritannien 97,50 kr 325,00 kr Sverige 77,95 kr 390,00 kr Tjeckien 83,95 kr 390,00 kr Tyskland 55,50 kr 390,00 kr Ungern 94,95 kr 840,00 kr Österrike 72,50 kr 390,00 kr -
Jag har gjort en dubbel betalning. Vad gör jag nu?
Har du av misstag betalat två gånger? Ingen fara! Banken upptäcker oftast detta själv. Vänta 24 timmar för att se om beloppet återbetalas automatiskt. Om inte, kontakta vår kundtjänst. Vi hjälper dig gärna vidare!
Är din fråga fortfarande obesvarad?
Vi är glada att kunna hjälpa dig. Har du ett ordernummer? Då ska du ha det till hands.
Måndag till fredag kl. 09.00-17.30 och lördag kl. 10.00-16.00.
Vi strävar efter att svara inom 5 timmar.